Polityka prywatności | domeny.and-instal.pl
Polityka prywatności
domeny.and-instal.pl
- Postanowienia ogólne
- Niniejsza Polityka prywatności określa zasady przetwarzania i ochrony danych osobowych Użytkowników i Klientów korzystających ze serwisu internetowego Dostawcy, dostępnego pod adresem internetowym: domeny.and-instal.pl. Dokument określa również zasady stosowania plików Cookies.
- Niniejszy dokument ma charakter informacyjny.
- Administratorem danych osobowych Użytkowników serwisu, w rozumieniu Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) z dnia 27 kwietnia 2016 r. (Dz. Urz. UE. L Nr 119, str. 1), zwanym dalej RODO, jest: firma AND INSTAL z siedzibą przy ul. Gojawiczyńskiej 9/8 81-596 Gdynia, zarejestrowana pod numerem NIP: 7631788722, REGON: 523606315, telefon kontaktowy: +48 736 88 55 88, poczta elektroniczna: biuro@and-instal.pl
- Administrator oświadcza, że dane osobowe Użytkownika są przetwarzane zgodnie z przepisami dotyczącymi ochrony danych osobowych oraz ustawą z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz. U. Nr 144, poz. 1204, z późniejszymi zmianami).
- Dane osobowe Klientów korzystających z usług oraz narzędzi udostępnianych w ramach serwisu Dostawcy przetwarzane są na podstawie zgody wyrażanej przez Klienta, po zapoznaniu się i zgodnie z postanowieniami niniejszego dokumentu oraz Regulaminu serwisu (w tym celu Klient zaznacza odpowiednie pola znajdujące się na stronie serwisu, kierując się komunikatami, które pojawiają się na stronie serwisu).
- Administrator zapewnia, że dane osobowe są przetwarzane zgodnie z prawem i nie są one udostępniane ani Dostawane osobom trzecim oraz, że zbierane przez niego dane są przechowywane w postaci umożliwiającej identyfikację osób, których dotyczą, nie dłużej niż jest to niezbędne do osiągnięcia danego celu przetwarzania.
- Klient ma prawo zwrócić się do Administratora celem uzyskania wyczerpujących informacji, w jaki sposób wykorzystywane są jego dane osobowe. Administrator zawsze w jasny sposób stara się poinformować o danych, które gromadzi, w jaki sposób je wykorzystuje, jakim celom mają służyć i komu je przekazuj, jaką zapewnia ochronę tych danych przy przekazaniu innym podmiotom oraz udziela informacji o instytucjach, z którymi należy się skontaktować w razie wątpliwości.
- Administrator oświadcza, że w celu zabezpieczenia danych przed dostępem do nich osób nieupoważnionych lub ochroną przed ich nieupoważnionym wykorzystaniem, wszystkie zbierane dane są chronione z użyciem racjonalnych środków technicznych, organizacyjnych oraz procedur bezpieczeństwa.
- Administrator serwisu na zasadach określonych w Regulaminie oraz w niniejszym dokumencie posiada wyłączny dostęp do danych. Dostęp do danych osobowych Klienta może być również powierzony innym podmiotom np. za pomocą, których Klient dokonuje płatności za usługi w serwisie internetowym Dostawcy, które gromadzą, przetwarzają i przechowują dane osobowe zgodnie ze swoimi Regulaminami i politykami prywatności oraz podmioty, które mają za zadanie dostawę Usług do Klienta. Dostęp do danych osobowych Klienta jest udzielany w/w podmiotom w zakresie niezbędnym i tylko takim, który zapewni realizację ich usług tak, aby Klient mógł zakupić i otrzymać Usługi oraz za nie zapłacić.
- Wszystkie słowa i wyrażenia, które występują w niniejszym dokumencie i rozpoczynają się dużą literą (np. Dostawca, Klient, Zamówienie) należy rozumieć zgodnie z definicjami zawartymi w Regulaminie serwisu Dostawcy, który jest dostępny na stronie internetowej serwisu.
- Polityka prywatności ma na celu określenie działań, które są podejmowane przez Administratora w zakresie danych osobowych, które są gromadzone za pośrednictwem serwisu internetowego oraz powiązanych ze serwisem usług i narzędzi, które są wykorzystywane przez Klientów do wykonywania określonych czynności, takich jak: zakładanie Konta, składanie Zamówienia czy też wykonywanie innego rodzaju działań w ramach serwsiu internetowego.
- Gromadzenie, pozyskiwanie, zakres i cel zbierania danych osobowych
- Dane osobowe Klientów serwisu są zbierane przy wykorzystaniu następujących funkcjonalności serwisu internetowego: Formularza kontaktowego, zapisu na Newsletter, Formularza zamówienia, danych podanych na Koncie Klienta, danych logowania i danych przy rejestracji.
- Administrator pozyskuje informacje o Użytkownikach m.in. poprzez gromadzenie logów serwera za pośrednictwem operatora hostingowego.
- Administrator przetwarza dane osobowe Klientów niezbędne do prawidłowej realizacji usług dostępnych w serwisie internetowym i jest uprawniony do wykorzystywania zgromadzonych i przechowywanych w ramach serwisu internetowego danych w następujących celach:
- złożenia zamówienia w serwisie internetowym Dostawcy,
- zawarcia i realizacji Umowy sprzedaży lub Umowy o świadczenie Usługi elektronicznej,
- marketingu bezpośredniego własnych produktów lub usług,
- zapewnienia pełnej obsługi Użytkownika, w tym zakładania i zarządzania kontem/kontami Użytkownika, rozwiązywania problemów technicznych i udostępniania odpowiednich funkcji,
- dostosowywania oferty i doświadczeń Użytkownika, w tym reklam, we właściwościach serwisu,
- monitorowania aktywności wszystkich oraz konkretnych Użytkowników,
- kontaktowania się z Użytkownikami, w szczególności w celach związanych ze świadczeniem usług, obsługą Użytkowników, dozwolonymi działaniami marketingowymi i reklamowymi,
- przeprowadzania badań i analiz w celu poprawy działania dostępnych usług,
- egzekwowania przestrzegania Regulaminu serwisu internetowego Dostawcy,
- wysyłki newslettera,
- dokonywania oceny niektórych czynników osobowych Klienta.
- Administrator jest uprawniony wyłącznie do przechowywania zgromadzonych i śledzonych w serwisie internetowym danych wyłącznie w zakresie realizacji powyżej określonych celów.
- Administrator zbiera, przetwarza i przechowuje następujące dane Klientów:
- adres poczty elektronicznej (adres e-mail),
- imię i nazwisko,
- nazwę firmy (w przypadku Klientów nie będących konsumentami),
- NIP (w przypadku Klientów nie będących konsumentami),
- adres rejestracji Usługi (ulica, numer domu, numer lokalu, kod pocztowy, miejscowość, kraj),
- adres zamieszkania/prowadzenia działalności/siedziby (jeżeli jest inny niż adres rejestracji),
- numer telefonu.
- Dostawca oświadcza, iż podanie danych przez Klienta, w wyżej wskazanym zakresie jest całkowicie dobrowolne i jednocześnie niezbędne do pełnej realizacji przez Dostawcę usług świadczonych za pośrednictwem serwisu internetowego. Zakres wymaganych danych do zawarcia umowy jest wskazany uprzednio na stronie serwisu oraz w jego Regulaminie.
- W związku z możliwością założenia Konta oraz rejestracji w serwisie internetowym, Administrator informuje, iż Klienci, którzy będą zakładać Konto mogą zostać zobowiązani do podania danych, takich jak: numer telefonu kontaktowego, adres poczty elektronicznej (adres e-mail), oraz login (e-mail) i hasło.
- W ramach serwsiu internetowego, Administrator może przechowywać takie informacje jak: dane osobowe, które są niezbędne do umożliwienia Kontaktu z Klientem, przesyłania wiadomości czy też danych związanych z płatnościami.
- Administrator zastrzega sobie prawo do blokowania oraz filtrowania wiadomości, które są przesyłane poprzez wewnętrzny system wiadomości. W szczególności, gdy wiadomości mają charakter spamu, zawierają niedozwolone treści czy też w inny sposób zagrażają bezpieczeństwu Użytkowników serwisu internetowego.
- Dodatkowo Administrator jest uprawniony do automatycznego pozyskiwania i rejestrowania danych przekazywanych na serwer przez przeglądarki internetowe lub urządzenia Klientów, np.: adres IP, parametry oprogramowania, parametry sprzętu, przeglądane strony, numer identyfikacyjny urządzenia mobilnego, a także inne dane, które dotyczą urządzeń oraz korzystania z systemu.
- Przykładowi odbiorcy danych osobowych Klientów serwisu internetowego:
- Administrator powierza zebrane dane osobowe Klienta, wybranemu przewoźnikowi lub pośrednikowi, który realizuje przesyłki na zlecenie Administratora - w przypadku Klienta korzystającego w serwisie internetowym ze sposobu dostawy przesyłką pocztową lub przesyłką kurierską,
- Administrator powierza zebrane dane osobowe Klienta, wybranemu podmiotowi, który obsługuje płatności elektroniczne w serwisie internetowym - w przypadku Klienta korzystającego w serwisie internetowym ze sposobu płatności elektronicznych lub kartą płatniczą.
- W celu dokonania rozpoznania atrakcyjności reklam i usług dla Klientów, poprawy jakości oraz efektywności świadczonych usług przez serwis internetowy lub inne wymienione podmioty lub w celu udziału w badaniach naukowych, Administrator może udostępniać dane zanonimizowane innym podmiotom, w tym partnerom serwisu internetowego.
- Administrator informuje Użytkowników, że może powierzać przetwarzanie danych osobowych następującym podmiotom:
- cyber_Folks S.A. ul. Franklina Roosevelta 22, 60-829 Poznań, KRS:0000612359, NIP: 7822622168 - w celu przechowywania danych osobowych na serwerze, na którym zainstalowany jest serwis,
- PayPro S.A. ul. Pastelowa 8, 60-198 Poznań, KRS: 0000347935, NIP: 77923698875252406419 - w celu umożliwienia dokonania płatności elektronicznych za zamówioną Usługę,
- PayU S.A., ul. Grunwaldzka 182, 60-166 Poznań, KRS: 0000274399, NIP: 7792308495 - w celu umożliwienia dokonania płatności elektronicznych za zamówioną Usługę,
- PayPal POLSKA SP. Z O.O., ul. Emilii Plater 53, 00-113 Warszawa, KRS: 0000289372, NIP: 5252406419 - w celu umożliwienia dokonania płatności elektronicznych za zamówioną Usługę.
- Stosowane przez Administratora technologie śledzące działania podejmowane przez Klienta na stronie serwisu internetowego:
- Google Analytics - w celu analizy statystyk strony internetowej serwisu,
- Google Ads - w celu wykorzystania funkcji remarketingu Google Analytics.
- Polityka Cookies
- Administrator zbiera w sposób automatyczny informacje zawarte w plikach Cookies w celu gromadzenia danych związanych z korzystaniem ze strony internetowej przez Klienta lub Użytkownika. Pliki Cookies to mały fragment tekstu, który serwis internetowy wysyła do przeglądarki Klienta i który przeglądarka wysyła z powrotem przy następnych wejściach na witrynę. Używane są głównie do utrzymywania sesji np. poprzez wygenerowanie i odesłanie tymczasowego identyfikatora po logowaniu. Administrator wykorzystuje pliki Cookies „sesyjne” (tymczasowe), które są przechowywane na urządzeniu końcowym Klienta do czasu jego wylogowania, wyłączenia strony internetowej lub wyłączenia przeglądarki internetowej oraz pliki Cookies „stałe”, które są przechowywane na urządzeniu końcowym Klienta przez czas określony w parametrach plików Cookies lub do czasu ich usunięcia przez Klienta.
- W ramach serwisu internetowego Administrator wykorzystuje następujące rodzaje plików Cookies:
- „niezbędne”, które umożliwiają korzystanie z usług dostępnych w ramach serwisu internetowego,
- służące do zapewnienia bezpieczeństwa,
- „reklamowe”, które umożliwiają dostarczenie treści reklamowych dostosowanych do zainteresowań Użytkownika,
- „wydajnościowe”, które są wykorzystywane do pozyskiwania informacji o sposobie korzystania ze strony internetowej serwisu internetowego przez Użytkowników,
- „funkcjonalne”, które umożliwiają zapamiętanie preferowanych przez Użytkownika funkcjonalności serwisu internetowego.
- Administrator usługi wykorzystuje pliki Cookies zewnętrzne w celu:
- zbierania ogólnych i anonimowych danych statycznych za pośrednictwem narzędzi analitycznych, w tym Google Analytics.
- Pliki Cookies dostosowują i optymalizują serwis internetowy i jego ofertę dla potrzeb Klientów poprzez takie działania jak tworzenie statystyk odsłon serwisu internetowego oraz zapewnienie bezpieczeństwa serwisu internetowego i jego Użytkownikom. Pliki Cookies niezbędne są również do utrzymania sesji Klienta po opuszczeniu przez niego strony internetowej, to one umożliwiają mu powrót do zawartości koszyka bez utraty jego parametrów, co wiązałoby się z ponowną koniecznością wyboru Usług.
- Klient w każdej chwili za pomocą swojej przeglądarki internetowej może zmienić ustawienia dotyczące plików Cookies, w tym całkowicie zablokować lub skasować gromadzenie plików Cookies.
- Zablokowanie możliwości gromadzenia czy też wprowadzenia innych zmian w ustawieniach dotyczących plików Cookies na urządzeniu może utrudnić lub uniemożliwić korzystanie z niektórych funkcjonalności serwisu internetowego, do czego Klient jest w pełni uprawniony, ale musi w takiej sytuacji mieć świadomość z ograniczeń funkcjonalności dostępnych na stronie serwisu internetowego.
- Klient, który nie chce wykorzystywania plików Cookies w opisanym powyżej celu w każdej chwili może usunąć je ręcznie. Do zapoznania się ze szczegółową instrukcją postępowania należy odwiedzić stronę internetową producenta używanej przeglądarki internetowej, z której aktualnie korzysta Klient.
- Więcej informacji na temat Cookies dostępnych jest w menu pomocy każdej przeglądarki internetowej. Przykładowe przeglądarki internetowe obsługujące wspomniane pliki „Cookies”: to Microsoft Edge, Mozilla FireFox, Google Chrome, Opera.
- Administrator może umożliwić gromadzenie informacji z wykorzystaniem powyższych technologii bezpośrednio na stronie internetowej serwisu internetowego podmiotom zewnętrznym, np. dostawcom reklam czy też dostawcom rozwiązań analitycznych. Dane, które są zgromadzone w ten sposób podlegają postanowieniem Politykom prywatności, które są opracowane przez te podmioty.
- Niektóre podmioty zewnętrzne, które działają w ramach serwisu internetowego mogą umożliwiać Użytkownikom wycofanie zgód na gromadzenie i wykorzystywanie przez nich danych na potrzeby reklam, które bazują na aktywności Klienta. Więcej informacji na ten temat można znaleźć np. na stronie internetowej: youronlinechoices.com.
- Prawa i obowiązki
- Administrator ma prawo, a także ustawowy obowiązek do przekazania wybranych bądź wszystkich informacji dotyczących Klientów serwisu internetowego organom władzy publicznej bądź osobom trzecim, które zgłoszą takie żądanie udzielenia informacji na podstawie obowiązujących przepisów prawa polskiego.
- Klient, ma w każdym czasie prawo dostępu do swoich danych osobowych, gromadzonych przez Administratora. Prawo obejmujące możliwość weryfikacji, modyfikacji, uzupełnienia, usunięcia, ograniczenia przetwarzania danych, wniesienia sprzeciwu co do przetwarzania, przeniesienia danych, a także zaprzestania przetwarzania danych osobowych Klienta, jak również prawo cofnięcia zgody na przetwarzanie danych w określonym celu, jeżeli Klient taką zgodę uprzednio wyraził oraz prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego. Przedmiotowe uprawnienia przysługują bez podania przyczyny.
- W celu realizacji swoich praw Klient może w każdym czasie przesłać stosowne oświadczenie woli na adres siedziby Administratora danych lub za pośrednictwem poczty elektronicznej.
- Usunięcie danych osobowych lub zaprzestania ich przetwarzania przez Administratora może skutkować całkowitym brakiem możliwości realizacji usług świadczonych za pośrednictwem serwisu internetowego, bądź ich poważnym ograniczeniem.
- Administrator oświadcza, że nie powierza przetwarzania danych oraz nie udostępnia zebranych danych osobowych Klientów bez zgody zainteresowanych podmiotom , które nie są powiązane, chyba że zachodzą poniższe okoliczności:
- Administrator może korzystać ze wsparcia podmiotów zewnętrznych w celu świadczenia udostępnianych przez siebie usług, jednak podmioty te nie są upoważnione do niezależnego wykorzystania danych osobowych, które są przetwarzane w imieniu serwisu internetowego, a wszystkie ich działania podlegają przepisom Polityki Prywatności serwisu internetowego,
- Administrator ma prawo do udostępniania danych organom władzy publicznej w prowadzeniu postępowań o możliwe naruszenia prawa lub zwalczaniu ewentualnych naruszeń Regulaminu serwisu internetowego.
- Klient wyraża zgodę na przetwarzanie danych osobowych dla celu realizacji usługi, poprzez zaakceptowanie oświadczeń zawartych w interaktywnych formularzach dostępnych na stronie internetowej serwisu zaproponowanych przez Administratora, m.in. Formularzu kontaktowym, Formularzu rejestracyjnym czy też w Formularzu zapisu na Newsletter.
- Klient może również wyrazić zgodę na dodatkowe cele przetwarzania jego danych osobowych, poprzez zaakceptowanie nieobowiązkowych oświadczeń, które są zaproponowane w formularzach dostępnych na stronie serwisu internetowego.
- Klienci, którzy zarejestrowali się w serwisie internetowym mają prawo do edycji, wglądu oraz do usuwania wszelkich podanych przez siebie danych.
- Klient zapewnia, że podawane lub publikowane przez niego dane w serwisie Internetowym są poprawne. Klienci, którzy zdecydowali się na usunięcie Konta w serwisie internetowym, mają prawo żądać usunięcia danych osobowych trwale z zasobów Administratora tych danych.
- Zgody, które zostały udzielone dobrowolnie przez Klienta na otrzymywanie informacji handlowej, mogą być w każdej chwili cofnięte na jego wniosek, złożone za pośrednictwem poczty elektronicznej. Administrator w terminie 48 godzin od otrzymania oświadczenia o cofnięciu zgody, usuwa dane Klienta z bazy kontaktów, która służy do przekazywania informacji handlowych drogą elektroniczną.
- Usunięcie danych osobowych lub zaprzestanie ich przetwarzania przez Administratora może skutkować brakiem możliwości realizacji usług świadczonych za pośrednictwem serwisu internetowego lub ograniczeniem możliwości korzystania z funkcjonalności serwisu internetowego.
- Dane osobowe, które są gromadzone w ramach celów określonych w Polityce prywatności będą przechowywane przez okres realizacji, które są świadczone przez Administratora oraz przez okres wynikający z terminów przedawnienia roszczeń, praw konsumenta, przepisów prawa podatkowego czy innych praw w tym zakresie.
- Administrator zobowiązuje się postępować zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa i ogólnie przyjętymi zasadami współżycia społecznego.
- Zmiany Polityki Prywatności
- Oferta serwisu internetowego może w przyszłości ulegać rozszerzeniu, co oznacza, że Administrator będzie zobowiązany albo uprawniony do wprowadzenia zmian w Polityce prywatności.
- serwis zastrzega sobie prawo do wprowadzania zmian w Polityce prywatności, na które może wpłynąć m.in. rozwój technologii internetowej, a także zmiany prawa w zakresie ochrony danych osobowych.
- O wszelkich zmianach serwis będzie informować Klientów w sposób widoczny i zrozumiały. Nowe wersje Polityki Prywatności będą umieszczane na stronie serwisu internetowego wraz ze stosownym komunikatem.
- Każda zmiana Polityki prywatności będzie obowiązywała od dnia powiadomienia o jej zmianie poprzez zamieszczenie jej na stronie internetowej serwisu internetowego. Ewentualne zmiany będą odpowiednio wyróżnione przez okres jednego miesiąca od dnia wprowadzenia zmian w Polityce prywatności.
- Obecna Polityki prywatności obowiązuje od dnia 18 kwietnia 2023 roku.